torsdag den 11. april 2013

Spildopmagerne

Det her indlæg har ligget længe - men det skal altså udgives!
Tirsdag inden påske var jeg et smut i spilopmagerne i Kalundborg. Jeg søgte efter loppemarkeder vi kunne besøge i påsken, når vi nu var på landet. Tilfældigt faldt jeg over deres hjemmeside, hvor der stod de havde åbent tirsdag aften. Fik hurtigt overtalt kæresten - men var bange for at det måske var en gammel hjemmeside. Det var det ikke! Der var fyldt med mennesker, og det var en kæmpe genbrugsagtig station opdelt efter kategorier.


Her i porcelænsafdelingen - den mest populære! Vi stod faktisk i kø for at komme ind, da der kun måtte være 30 mennesker i det lille rum af hensyn til brandfare

Jeg fik rigtig mange fine ting med hjem!


Her ses de lidt bedre
En fin ira dåse, en wiinblad platte, 5 stk lyngby askebægere, 6 dessertglas magen til nogle vi har arvet fra min mormor og morfar, som vi altid spiste nougatis med hindbær i da vi var små, et fantastisk og længe efterlyst plastik spejl i orange, en lille eslau vase (og hold nu fast, jeg købte den for 5 kr! Det var den første ting jeg spottede)

Her kan I også se kommoden fra min farmors hus, som netop har fået en flot ny farve.


Og den er god nok! Stemplet og det hele!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - så jeg ved du læser med - det gør mig glad!