torsdag den 28. november 2013

Sy til en baby: Juleedition - Lang spisesmæk

Det er jo snart december så det her lille projekt var da helt perfekt til slutningen af baby udfordringen.
Jeg fandt et lille håndklæde i genbrugen med en julemand på og det blev til en lang spisesmæk.

Jeg har foldet håndklædet, klippet halsudskæringen (brugte savlesmækkens mønster) og overlocket kanten (alternativt kan du sy skråbånd i hvis du ikke har en overlocker eller er mindre doven end mig).






Jeg har testet nogle nye trykknapper som er lavet i plastik, de hedder KAM og mine er fra funkjogging.dk.

De er skide gode! De kan gå igennem rigtig tykt stof, åbner let og nemme at sætte i. Der findes flere forskellige størrelser og jo større de er, desto tykkere stof kan de gå igennem.

Der kommer mere om knapperne senere når jeg har fået prøvet dem af i forskellige projekter som pt. bor i mit hoved.

1 kommentar:

  1. Hvor er den dog sød! Den vil et hvert barn elske at bruge hele december :-)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - så jeg ved du læser med - det gør mig glad!