mandag den 16. december 2013

Kæmpe succesoplevelse - endelig

Hæklespasseren (mig) har lært at hækle! Jeg startede på den her hue tilbage i .. ja det taler vi ikke om.
Jeg har hæklet løs, og pillet op - 8 gange!
Den ene gang havde jeg taget ind i begge ender, den anden havde jeg glemt at vende med en luftmaske osv..
Jeg har fået SÅ kyndig og dejlig hjælp fra nogle damer på ig, bl.a. Asli, som jo er en vild dygtig hækler!

Lidt billeder af alle mine fejl undervejs..





Til sidst lavede jeg en miniudgave for at finde ud af at få det skråt i begge ender
Da det lykkedes var jeg klar til den store model og efter mange timer, havde jeg det her
En fin djævlehue bliver det forhåbentlig når jeg syr den sammen.
Opskriften er fra Sys Fredens bog "Babyhæklet".

Jeg er så stolt af mig selv og nu skal jeg i gang med en ny ting som skal være et busprojekt, for jeg kører meget i bus for tiden. Mon jeg kan finde ud af at hækle rundt?

Egentlig var den til min lille nevø, men jeg kan mærke jeg er nødt til at beholde den første ting jeg nogensinde har hæklet. Er det mærkeligt?


6 kommentarer:

  1. Kæmpe tillykke - det er super godt gået :-D Kan godt forstå hvis du synes at den er en keeper. Forhåbentlig har du lyst til at hækle igen og så kan det måske blive gaver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Det er helt sikkert ikke sidste projekt..

      Slet
  2. Tillykke med dit første hæklede projekt! Kan sagtens forstå at du gemmer det første projekt - nu du har fået fat i det der hækleri kan du jo altid lave flere ting til nevøen.

    SvarSlet
  3. Det er bare med at hænge i og blive ved med at prøve, så lykkedes det som regel til sidst :D
    Glæder mig til at se den færdige djævlehue :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja heldigvis, ellers gider man jo ikke blive ved :)

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - så jeg ved du læser med - det gør mig glad!