fredag den 14. februar 2014

DIY: Underskørt

Jeg lavede underskørtet i går aftes da jeg alligevel havde brug for en pause fra specialet.

Jeg endte med en måde jeg ikke havde gjort før men synes det fungerede fint.

Jeg syr altid tyllen på noget stof, da tyl bare ikke er særlig rart at have kontakt med.

Jeg klippede et stykke sort bomuld af 150 cm x 75 cm.

Derefter klippede jeg tyllen (jeg havde købt 3 meter) i baner a 20 cm (og altså 3 meter i længden). Så passede det med at der var dobbelt så langt tyl som nederdelens omkreds.

Derefter syede jeg en bane tyl af gangen på det firkantede stykke bomuld. Jeg foldede undervejs.

8 baner i alt, og syede firkanten sammen til en nederdel og så en elastik i foroven.

Jeg synes det blev fint. Men som en af mine læsere forslog kan man sy en løbebane og putte stiver i så skørtet holdes ude. Det vil jeg overveje hvis ikke det er stort og puffet nok.

Jeg har kun taget dårlige mobilbilleder men håber processen kan fornemmes alligevel.





Og mine fødder er vist med på flere af billederne. Bær over med mig.

2 kommentarer:

  1. Fint skørt - spændt på at se om det virker efter hensigten! Og fødderne, det er vist snart en klassiker! :-)

    SvarSlet
  2. Spændende at gøre det på en ny måde. Jeg har aldrig gjort mig i store kjoler, så jeg ved ikke hvad der er smartst eller mest behageligt. Håber blot dit resultat bliver godt :-)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - så jeg ved du læser med - det gør mig glad!