torsdag den 23. oktober 2014

Hæklede sprutter

Jeg hækler gerne en lille sprutte til nyfødte i barselsgave. Den her er den seneste
Til en lille dreng - så den har fået en fin lille hæklet butterfly på.

Kæresten ved hvor mange sprutter jeg efterhånden har hæklet - og han synes jo det går hurtigt.
Så kunne jeg ikke liiiige hækle en sprutte han kunne give væk fredag morgen?

Jo jo, intet problem. Jeg hæklede som en gal i går aftes og selve sprutten færdig.
Min udfordring var at vi ikke kender kønnet - og jeg synes hverken man kan give en blå eller lilla (eller lyserød) sprutte hvis nu kønnet viser sig at være modsat.

Så jeg måtte lave den i en - i mine øjne - røvsyg farve (den er beige).

 Og så skal den selvfølgelig pimpes!

Jeg har fået mange gode bud på intetkøns-pynt på Instagram, men har du et forslag til noget som både kan gå til en lille pige eller dreng, må du meget gerne skrive det i en kommentar.
Så skal jeg se hvad jeg når frem til i aften når den skal færdiggøres.

Opskriften på sprutten finder du gratis hos spruttegruppen.dk

2 kommentarer:

  1. En krone kunne være meget intetkønsagtigt, hvis man kan lave sådan en på toppen af hovedet? (I hvid, sort, sølv, guld) Nogle sovende øjne evt? altså lukkede øjne med øjenvipper på (broderet ligesom på de populære skyer)
    Glæder mig til at se hvad du ender op med :D

    SvarSlet
  2. Hvor er de søde dine sprutter og jeg ved, at de gør gavn ved de helt små :-)

    Vil høre om DU og dine søde LÆSERE vil være med til at KNÆKKE CANCER via "Danske Bloggers indsamling til Knæk Cancer" - Bloggere og Læsere står sammen om at gøre en forskel og indsamlingen løber til den 14.nov.-14

    Jeg har selv alvorlig kræft og kender flere som har, samt de som desværre ikke overlevede.
    Vil I være med?? Det er nemt at vi sammen gør en forskel. Se hvordan på www.mariahoffbeck.blogspot.com
    "En verden af kunst" prøver om linket her virker : http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/10/knk-cancer-danmark-rundt-nu.html

    Håber at høre fra dig så vi kan kæmpe sammen :-)
    Gode hilsner fra Tina og Maria

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - så jeg ved du læser med - det gør mig glad!