fredag den 27. november 2015

Strik #1 : Babyvest

I forbindelse med mit indlæg omkring mit første strikkeår, vil jeg løbende vise noget af det jeg har fået strikket, fortælle lidt om sværhedsgrad (for nybegyndere også!) og hvor opskrifterne kan findes.

Det første jeg strikkede var en god gammeldags babyvest. En klassiker og fantastisk til at holde de små varme! Der findes en gratis - og populær - opskrift på farmorfabrikkens blog her, og det er også den jeg startede med.

Jeg har strikket et par stykker siden da, og vi har været glade for dem til at holde lillepigen varm. Det er et rigtig godt begynderprojekt, og det er faktisk det første jeg anbefaler folk der vil lære at strikke. Både fordi det motiverer at lave et reelt projekt end blot at strikke en firkant og det lærer en om ret og vrang, at kende forskel på dem, tælle masker, lukke af, knaphuller og mange andre basisting. Og så er babystørrelser altså nemmere at overskue!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - så jeg ved du læser med - det gør mig glad!