mandag den 14. maj 2012

Roses kanelkage

Jeg kender en sød pige, som hedder Rose. Hun bager den bedste kanelkage! Jeg har engang fået lov at få opskriften, og den er guld værd. Så hvis du elsker kanelkage, så skulle du prøve den her.

Min ene bror er æggeallergiker og er derfor meget kage han ikke må få. Den her fik han dog i går, den er nemlig uden æg, og han elsker den, så det er altid dejligt når man finder en kage han må spise uden at skulle have hans egen udgave af den.

Opskriften er:
125 g smeltet margarine
400 g sukker
1/2 liter kærnemælk
4 tsk kanel
2 tsk bagepulver
400 g mel

Det hele blandes sammen. Kagen bages på 200 grader i ca. 30 min.

Glasur (en skøn mokkaglasur som passer perfekt til kagen):
50 g margarine
250 g flormelis
2 tsk vaniljesukker
4 spsk stærk kaffe
1 spsk kakao

Alle ingredienser puttes i en gryde og varmes sammen indtil det hele er smeltet. Lad det afkøle - så skal det nok blive tykt nok!

Det bliver vist ikke nemmere at lave en af de bedste kager jeg kender.

Mums, velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - så jeg ved du læser med - det gør mig glad!