onsdag den 6. juni 2012

Pudebetræk 50 x 50 cm

En vejledning til at sy et pudebetræk til en 50 x 50 cm pude. 
Du skal først klippe 3 stykker stof:
1 stk. 52 x 52 cm
og 1 stk. 52 x 25 cm
samt 1 stk 52 x 37 cm
Zig-zag ellen overlock hele vejen rundt i kanten.
De to stykker (på billedet ovenfor) bukkes en kant ned på 2,5 cm (på den lange led, altså den kant som er 52 cm!!) og der syes 1,5 cm fra kanten så man får en pæn kant, således:

Nu skal puden samles:
Først lægges det store stykke(52x52) ret mod ret med det andet største stykke (52x37):

og det mindre stykke ovenpå.
Der syes hele vejen rundt i kanten 1 cm inde:
Vend det om
Så er det færdigt! Næsten.
Der skal selvfølgelig syes knapper i her:

Men det må I vente med at se hvordan man gør, da jeg ikke har knapperne som skal bruges endnu.
Pudebetrækket er til min søster Maria, hun har bestilt 3 stks, så det er heldigt at det er så nemt.
Det var sikkert også meget nemmere end du troede da du så mit indlæg i toppen.
God fornøjelse og HUSK:
Spørgsmål er ALTID velkomne!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - så jeg ved du læser med - det gør mig glad!