lørdag den 6. oktober 2012

Min nye krave

Endelig havde jeg fri fra arbejde!
11,5 time, puha!
Som lovet, flere billeder af min nye krave samt lidt nærmere beskrivelse!
Først et par billeder af den færdige krave:



Hvordan lavede jeg den så?
Først tegnede jeg min model - faktisk fra fri hånd og så selvfølgelig bukkede den på midten, og sørgede dermed for symmetrien.
Jeg har brugt et stykke hvidt bomuldslærred og noget tykt hvidt filt.
Dem syede jeg først sammen i kanten, som nok kan anes på dette billede:
Herefter havde jeg nemlig et rigtig stabilt og tykt stykke stof jeg kunne sy perlerne på.
Jeg overvejede de lyserøde ude til højre i billedet, men besluttede mig for helt hvidt.
De er ellers også virkelig lækre (og de er ikke plastik!)

Perlerne blev syet på i hånden og lukket efter ca. hver 5-7 perle. Helt tilfældigt mønster.
Så så den således ud:


Herefter blev endnu et stykke bomuldslærred syet ret mod ret med det med perlerne, undtagen et lille stykke, som jeg skulle bruge til at vende i.
Det blev lukket ved syning i hånden.
Det lyder nemt - det var det IKKE! 
Nogle perler var syet lidt for tæt på kanten.
Men resultatet det taler for sig selv.
Nu skal den bruges til en lun strik med rund halsudskæring - måske i bordeaux?
 Efterårets nye farve!

Hvad synes du om resultatet? 

2 kommentarer:

  1. Neeej hvor er den smuk Anne-Sofie! Virkelig lækkert resultat og det må da have taget lidt tid at sy alle de perler på:-) Sjov oplevelse på dit arbejde idag mht. bamses fødselsdag:-)
    Rigtig god weekend.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina
      Perle-syeriet var ikke slemt - men det er også sådan noget jeg synes er sjovt.
      Er godt tilfreds med den - men der ligger også lidt arbejde bag, og så bliver det ofte en mere glad følelse for resultatet.
      Dejlig søndag til dig

      Kh Anne-Sofie

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - så jeg ved du læser med - det gør mig glad!